امروز چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 http://khanehmodiriyat.cloob24.com
0

از نیازسنجی به عنوان پایه و اساس هر فعالیتی می توان نام برد.به زبان ساده می توان گفت نیازسنحی یعنی گردآوری اطلاعات مورد نیاز افراد و سازمانها برای پیشبرد اهداف و توسعه فعالیتها. برای اینکه یک سازمان بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد لازم در وهله اول به شناسایی نیازهای خود بپردازد.

در سازمانها قسمت مدیریت منابع انسانی با استفاده از نیازسنجی می تواند تعیین نمایند که کارکنان سازمان نیاز به چه آموزش هایی دارند و آنها را برای کارکنان مهیا سازند تا به وسیله آن بتوانند زمینه توسعه و توانمندی کارکنان را ایجاد کنند. البته نیاز سنجی در مرحله اول قرار دارد و بعد آن اجرا و ارزیابی می باشد.

ارزیابی آموزش نشان می دهد که آیا مدیریت منابع انسانی سازمان در شناسایی نیازها موفق بوده است و اینکه چقدر این آموزشها موثر می باشد؟ برای ارزیابی درست بهتر است عملکرد کارکنان را قبل از اجرا و بعد از آن ثبت شود تا بتوان نتایج حاصله را درست ارزیابی نمود.

برای تاثیر بهتر دوره های آموزشی در سازمان بعد از شناسایی نیازهای دوره آموزشی،موارد آموزش را به کارکنان معرفی کنند و به آنها اجازه دهند تا خودشان مراحل را بر حسب نیاز خود انتخاب کنند به طور مثال به کارمندان بگویند باید 5 دوره آموزشی را بگذرانند و به کارکنان آزادی در انتخاب دوره ها را بدهند تا خودشان انتخاب کنند که کدام دوره را ابتدا انتخاب و به ترتیب سپری کنند تا همه 5 دوره را طی نمایند. ممکن است کارمند شماره 1 دوره چهار را برای خود ضروری بداند و کارمند شما 2 دوره شماره دو را به همین ترتیب کارمندان بر حسب نیاز خودشان 5 دوره را طی نمایند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه