امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://khanehmodiriyat.cloob24.com
0

اقیانوس آبی همواره به دنبال نوآوری در فضای رقابتی است به طوری که استراتژی آبی اقیانوس نشان می دهد که سازمان باید تقاضای جدیدی را در یک فضای بازار بدون تردید یا "اقیانوس آبی" ایجاد کند، نه رقابت با سرپرستاران دیگر در یک صنعت موجود. سنگ بنای استراتژی آبی اقیانوس "نوآوری ارزش" است. اقیانوس آبی هنگامی ایجاد می شود که یک شرکت نوآوری ارزش ایجاد کند که به طور همزمان برای هر دو خریدار و شرکت ارزش ایجاد می کند (بورلیدز،2014).

شرکت هایی که در صنایع به سرعت در حال رقابت هستند، همیشه تلاش می کنند تا خواسته های مشتریان خود را برآورده کنند. بازارهای جهانی این شرکت ها را هدایت می کنند تا عرضه های متنوعی را برای تقاضای رو به رشد مشتریان ایجاد کنند و رقابت های شدید در صنایع موجود ایجاد کنند (رفیق، اونس و نواز، 2015، لوهاندر، آهولاینن، ولوتنن، پلتاکاسکی، راتاو،2017). دلیل ایجاد استراتژی اقیانوس آبی این است که می تواند ارزش های جدید را در رقابت یا حتی بازارهای جدید و مشتریان ایجاد کند. (همان)

اقیانوس های قرمز همه صنایع موجود امروزه را نشان می دهند و فضای بازار شناخته شده است. در اقیانوس های قرمز، مرزهای صنعت تعریف و پذیرفته شده و قوانین رقابتی بازی شناخته شده است. در اینجا شرکت ها سعی می کنند خود را از رقبا بهتر کنند تا سهم بیشتری از تقاضای محصول یا خدمات را به دست آورند. با افزایش فضای بازار رقابت، چشم انداز سود و رشد کاهش می یابد. (بورلیدز، 2014).

بیشتر محصولات، کالاهای مصرفی هستند یا بخش خاصی از بازار را پوشش می دهند. این رقابت باعث از بین رفتن بسیاری خواهد شد و این اقیانوس را خونین خواهد کرد (صمدی میارکلائی و همکاران،1391).

در اقیانوسهای قرمز، رقابت سخت و کشنده ای میان سازمانها وجود دارد به همین دلیل به اقیانوس قرمز و خون آلود تشبیه شده است (تولاهی 1388).اقیانوسهای قرمز معرف کلیه صنایعی هستند که امروزه وجود دارند و فضاهای شناخته شده حوزه های کاری و خدماتی هستند (تولایی، 1387، صمدی میارکلائی و همکاران،1391).

تفاوت اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز

استراتژی اقیانوس قرمز

استراتژی اقیانوس آبی

رقابت در فضای بازار موجود

خلق فضای بازار بی رقابت

پیروزی در رقابت

بی معنا ساختن رقابت

بکارگیری تقاضای موجود

خلق و تسخیر تقاضای جدید

جایگزینی بین ارزش- هزینه

شکستن جایگزینی بین ارزش – هزینه

همراستا سازی کل سیستم فعالیتهای بنگاه با انتخاب استراتژیک آن برای تمایز یا هزینه پایین

همراستا سازی کل سیستم فعالیت های بنگاه برای تحقق همزمان تمایز و هزینه پایین

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه